Paradontológia

Fogkő eltávolítása

A fogkő nem más, mint elmeszesedett foglepedék, mely az íny alatt és az íny felett egyaránt előfordulhat, a természetes fogakon és a fogpótlásokon egyaránt. Amíg az íny feletti fogkő szabad szemmel látható, addig az íny alatti csak speciális fogászati műszerekkel tapintható ki az íny alatti tasakban. A fogkő számos probléma okozója lehet, fogszuvasodást, ínygyulladást, ínyvérzést, fogágygyulladást, fogágypusztulást, az egyébként egészséges fogak kilazulását, elszíneződését okozhatja, érdes felszíne elősegíti újabb bakteriális foglepedék lerakódását, ezért feltétlenül eltávolítandó.
Hogyan távolítjuk el a fogkövet?
A fogkövet az erre a célra szolgáló professzionális nagyfrekvenciás készülékekkel távolítjuk el, de a modern gépek mellett nagy hangsúlyt fektetünk a kézi depurálásra is. A professzionális szájhigiénés kezelés (depurálás) során a foglepedéket és a fogkövet együttesen távolítjuk el, mind az íny felett, mind az íny alatt. A kezelés fő eszköze az ún. ultrahangos depurátor, melynek működő feje az ultrahangos impulzusok hatására rezgésbe jön, mintegy leütögeti a fogkövet a fogakról, anélkül, hogy sértené a fogzománcot. A rezgőfejet víz hűti, ami egyben ki is mossa a darabkákat. Ezt követi a fogak polírozása. A teljesen simára polírozott fogakon biztosan nehezebben tapadnak meg a jövőben a fogkövek.
VECTOR terápia
A fogkő eltávolításának legkorszerűbb és legkíméletesebb módja. Ez az első olyan ultrahangos depurátor, mely a fog felszínével párhuzamosan végez rezgéseket, így minimálisra csökken a betegek fognyaki érzékenysége. A Vectorral gyorsan és megbízhatóan távolítjuk el a dentális plakkot, fogkövet, az íny alatti területeken is. A hűtésre kémiai öblítőszert alkalmazunk, mely óvatosan kitisztítja a fogtasakokban a dentális plakk mikroorganizmusokat. Kezelés után kedvezőtlen hatást nem tapasztalunk, betegeink rövid idő után ismét ehetnek, ihatnak.